Autopilot seviye 5 Ulaşılamaz Durumda

Autopilot seviye 5 için yeşil ışık yandı fakat tesla mevcut donanımıyla  ulaşılamaz durumda

Otonom sürüşün başında kişi olan ve General Motors mühendisi Scott Miller tarafında söylenen aynı zamanda toplanan veriye göre Tesla tarafında hedef olarak çizilen autopilot seviye 5 şuanda ulaşılamaz durumda. Full otonom sürüşün gerçek anlamlı entegre edilemsi ve fiziksel açılardan aktif olarak kullanılması mevcut Autopilot donanımıyla mümkün değil.

“Bu seviye teknolojilerin bilindiği halde görevi yerine getirmek adına yapılan çalışmalar kapsamında tüm işlemleri yapabilen seviye 5 otopilot hizmetini yalnızca kamera ve radarlar yardımıyla yapmak şuanda fiziksel olarak mümkün değil” Miller Avustralya da yaptığı basın toplantısında bu sözleri söyledi. Tesla CEO Elon Musk’ın hedefi hakkında vermiş olduğu basın toplantısından bahsettiği kısımda tamamen-otonom sürüş yetisine sahip yeni nesil Autopilot seviye 5 teknolojisi aslında fiziksel olarak mümkün değil.

Doğru donanıma, gerçek anlamda takip yapabilen sensörlere ve bilgisayar gücüne ihtiyacın olduğu resmen ortada. Düşünün, LIDAR sistemini kullanıyoruz, radarlarımız ve kameralarımız mevcut. Bu tür sensör paketini kullanmamızın sebebi derinlemesine entegre ettiğimiz otopilot sistemi kapsamında neticeye ulaşmak için daha üst düzey sensörlerin kullanılması gerekli. Eğer bu tarz önlemleri almazsak yakın gelecekte Autopilot seviye 5  gücüne ulaşmamız imkansız gibi duruyor.

Otopilot rüya gibi

“Görev” Miller röportajında belirttiği üzere, Elon Musk için, bir şehirden diğerine yolculuğun yapıldığı ve tanıtıldığı otonom sürüş ile sınırlı olmamalı. Tesla, tamamen insan müdahalesi olmadan bu otopilot işini California’dan New York transferine gerçekleştirdi. Miller inandığı ve dayandığı bilgilere göre Tesla’nın hedefi yani görüş açısı SAE seviye 5 otopilot güvenlik gereksinimlerini karşılamayan otonom sürüş tekniklerine bağlı olarak devamlılık sağlamaktadır. SAE otomasyon sürüş rehberine göre, seviye 5 autopilot “tam zamanlı otonom sürüş performans ve sürüş sistemini bütün yolculuk deneyimine bağlı olarak tüm yol şartlarında insan tarafından gerçekleştirilebilen yollarla uyumlu olmalıdır.”

Gerçekten tek bir sensöre güvenip, arabanın hızını ölçmek ve kavşaktan geçen arabaların hızlarına göre adapte olmak mümkün mü sizce? Bunun elde edilmesi için daha fazla bilgiye ihtiyaç duyulmaktadır. Doğru sensörlerin kullanımı görüş açınıza daha fazla özgüven sağlamaktadır. Mevcut olarak otopilotun olduğu araçlarda radar ve LIDAR gibi teknolojileri kullanıyoruz böylelikle, hızı ölçebilirken, objelerin tespitinde kameralar devreye giriyor.

Miller sözlerine şöyle bir ekleme yaptı ” Daha azıyla yapılabilir mi ve güvenlik olabilir mi? Muhtemelen. Tesla Model S aracında olduğu gibi eşdeğerde olur mu ? Kesinlikle Hayır.”

“Mevcut Tesla Model S ile istediğimiz otopilot seviye 5 ulaşılabilir mi? Kesinlike hayır.”

General Motor yönetici kısmı LiDAR kullanımını kameralar ve radarlar ile kombine ettiklerinde Musk tarafındaki fikirlere karşı çıkıyorlar. LiDAR olmadan otopilot teknolojisini kurabilmek ve mevcut donanımı tam otonom sürüş için tüketici marketine sunmak gerçekten kritik önem taşıyor.

Blog sayfamızı incelemeyi unutmayın.

“Kasım ayından Aralık ayına kadar bu yıl içinde, New York otoparkından California’da bulunan otoparka kadar yolculuk boyunca etkileşim olmadan otopilot yardımıyla gidilebilmeli.”

Büyük çapta teknolojistler otonom sürüş topluluğunda inandıklarına göre, LiDAR 3 boyutlu karmaşık haritalar üreterek otonom arabalara güvenlik ve konforu verebilir. Otonom sürüşün üst düzeye çıkarılması için kullanılan LiDAR teknolojisi kesinlikle güvenliği elden bırakmayacak gibi gözüküyor. Bu sayede LiDAR ve otonom sürüşü destekleyen kameralar her zaman otomobil üreticilerinin önemsediği teknolojik donanımlar arasında. Uber, Waymo, Ford, Argo.ai, Comma.ai gibi firmalar devasa otonom sürüş girişimlerine devam ediyor. Ciddi anlamda yatırımların yapıldığı bu otonom sürüş teknikleri gerçekten geleceği şekillendirebilir.

George Hotz yaptığı podcast sonucunda, paylaştığı bilgiye göre verisine paylaşıma izin vereceğini yalnızca bunu yaparken aylık 100 bin dolar talep edeceğini söyledi.

GM son zamanlarda yaptığı teknolojik gelişimlere bir yenisini ekleyerek Cadillac CT6 modeline SuperCruise otonom sürüş teknolojisini ekledi. Seviye 2 otonom sürüşü bu araçta görmek mümkün. Detroit tabanlı otomotiv devi, seviye 5 autopilot teknolojisine erişmek 15 yıl daha sürebilir dedi.

 

Haberin kaynağı / Source : https://www.teslarati.com/puerto-rico-tesla-ceo-elon-musk-lets-talk-reference-energy-crisis/